Terug naar alle congressen
20 april 2017

Première Het Zeigarnik-effect

Waarom blijft de ene organisatie succesvol, terwijl anderen uiteenvallen en verdwijnen? Waarom weet die ene persoon zijn succes te herhalen, terwijl eigenlijk niemand dat verwachtte? Vergeet alles wat je dacht te weten over het aannemen en (door)selecteren van medewerkers. Het zit anders in elkaar dan je denkt. 

Het geheim van winnende personen en teams blijkt te zitten in de combinatie van slechts enkele persoonskenmerken en prestatie-indicatoren, waar – vreemd genoeg – veel organisaties juist niet op werven en selecteren.

Bas Kodden, auteur van nr. 1# bestseller Word een HELD, komt dit keer met verrassende onderzoeksuitkomsten, die een nieuw licht werpen op het aanname- en selectiebeleid van veel Nederlandse bedrijven.
De huidige manier van werven, aannemen en promoveren lijkt voor veel organisaties juist een averechts effect te gaan krijgen: het uiteenvallen van ooit winnende teams en de stilstand of zelfs het vertrek van ooit veelbelovende talenten. Het roer moet bij veel bedrijven dan ook radicaal om. Hoe? Je leest het in dit baanbrekende werk dat je zal uitdagen én je zal motiveren om het beste uit jezelf en uit je teams te halen.

Zodra je beseft dat eenmaal winnen niet goed genoeg is en als je eenmaal een systeem hebt bedacht om je doelen te kunnen bereiken, dan ontstaat het Zeigarnik-effect: bewust, onbewust… bekwaam!

De opvolger van Word een HELD – De Kunst van Duurzaam Presteren: nog enkele weken!

Met bijdragen van Prof. dr. Henry Robben en Erwin Nyhoff.

Meer informatie op www.baskodden.nl

(helaas geen kaarten meer beschikbaar)